Kroužky

ZŠ Pivoňka pořádá pro školní rok 2019/2020 opět řadu kroužků – mimoškolních aktivit, pro své žáky, ale i děti z okolí. V přiloženém souboru naleznete rozpis kroužků na 1. pololetí 2019_2020.

KERAMIKA – kurzy keramiky jsou místem, kde se rozvíjí osobnost dítěte příjemným způsobem, je to vlastně hraní si s hlínou..prvotní je nápad…myšlenka, kterou si děti snaží zhmotnit, a tím zjišťují hranice prostorovosti. Možnosti práce s hlínou jsou pestré, od modelování, plátování, točení na kruhu, dekorování vypichováním, nalepováním, vykrajováním až po závěrečné barvení keramiky engobováním či glazováním. Děti se však současně učí  trpělivosti, protože proces tvoření od nápadu po výsledný vypálený výrobek, chvíli trvá. A napětí při otevírání pece po výpalu má také hodně do sebe!

MULTISPORT / HOROLEZECTVÍ – multisportovní odpoledne pro děti se zájmem o lezení. Formou her, protahováním i posilováním, děti všestranně rozpohybují a sformují své tělo, ale i ducha. Naučí se základům uzlování, jištění a bezpečnosti. V rámci kroužku horolezení návštíví např. Alkazar v Srbsku nedaleko Berouna.

ŠACHY – šachy jsou hrou do každého počasí. Ať už vás zaujmou krásou nečekaných taktických obratů, promyšlenými strategickými plány, nebo třeba jen silou a schopnostmi jednotlivých figur v dané pozici či v koncovkách, určitě si najdete něco, co vás na této prastaré hře bude bavit. Šachy prověří vaši psychickou odolnost a fyzickou výdrž, zlepší schopnost koncentrace a, věřím, že odhodlání nevzdávat se v jakékoli pozici na šachovnici si přenesete trochu s sebou i do vlastního života. Na kroužku si ujasníme šachová pravidla, naučíme se sehrané partie zapisovat, s velkými šachovými mistry se ponoříme do tajů taktiky a strategie, zkusíme si i Fischerovy šachy a hlavně budeme hodně hrát.

ŘEZBÁŘSTVÍ A LOUTKÁŘSTVÍ – záměrem je probudit tvůrčího ducha, schopnost sestavit si svůj vlastní příběh a dokázat ho prezentovat před publikem. Sebevědomí, kreativita, zodpovědnost. Prostřednictvím loutky je mnohem snazší vyjádřit své pocity a emoce. Prostřednictvím loutky můžeme přirozenou cestou docílit i velkých psychologických změn u jednotlivce, zprostředkovat výklad látky, jak exaktních, tak sociálních věd. Loutka jako pedagogický nástroj. Kočovní loutkáři za starých časů byli považováni za chudé, tedy sociálně slabší skupiny a přesto rozdávali při svých cestách po vlastech českých radost, smích a mnohdy hluboký umělecký zážitek. Proto se zamýšlíme nad tím, jak se pokusit prostřednictvím loutky propojit kulturu jednotlivých etnik a sociálních slabších skupin s okolím. Přitáhnout do magického světa loutek širší publikum a pokusit se zaujmout mladou generaci. V době chytrých technologií nedat zapomenout na vlastní kreativitu, fantazii a imaginaci ukrytou v každém z nás napříč generacemi.

TAEKWONDO

DRAMATICKÝ KROUŽEK