Únor

V prvním únorovém týdnu vyhlásila Pivoňka chřipkové prázdniny, přes děti i rodiče se přelila tentokrát vydatná vlna viróz, chřipek a zápalů plic. Sešli jsme se opět v druhém týdnu, ale bylo nás stále spíš méně, než více. Starší děti začali druhé pololetí vyhotovením si grafů pokroku v násobilce, dětem tato docela zdlouhavá práce šla a vydržely až do konce. Ve dvojicích nebo trojicích děti připravují výstup z tohoto projektu – plakát o vzniku života u vybraného zvířete. Na dni venku jsme se bavili o únoru, co se děje v lese, co je to kaňkování a tak podobně. Našli jsme několik kvetoucích rostlin – hluchavku, lísku a jívu (kočičky). Ušli jsme docela velký kus a děti byly zdravě znavené – polévku si šli někteří přidat až třikrát!

V zelené třídě děti nacvičovaly plánovat si práci. Všichni si zažili procvičování příkladů – barevné bingo, kdy zapisují příklady do barevných bingo okének a hledají příklady po třídě v určitém časovém limitu, aby se učili počítat zpaměti v ohraničeném čase. Prvňáci prožili svůj první běhací diktát o exotických zvířatech. V matematice jsme hodně manipulovali – s parketami, s vláčky, s kostkami, s mincemi a hodně se nadřeli, abychom na některá řešení přišli. Druháci začali více pronikat do rodokmenu rodiny, budeme to dál procvičovat, takže to budou mít i jako domácí úkol na další týden. Pracovali jsem s knížkou Ptáček a lev, kde se nakonec podařilo hezky se soustředit na závěr knihy a děti se vciťovaly do postav i hádaly, jak příběh dopadne. V oranžové třídě děti s plným nasazením dokončovaly své plakáty na prezentaci a vedly si skvěle. Plakáty i prezentace se vydařily, některé nás ještě čekají příští týden.