Tým školy

Jana Jakubíčková

MgA. Jana Jakubíčková
ředitelka ZŠ Pivoňka, třídní učitelka 1. a 2. ročníku ve věkově smíšené třídě (zelená třída), učitelka Hv na 1. stupni a Divadla na 1. i 2. stupni, vedoucí školní kapely. 

Jana o své práci s dětmi říká: „Práce s dětmi je moje životní povolání – baví mě přemýšlet o jednotlivých dětech a hledat cesty, jak jim pomoci se rozvinout, baví mě pracovat s jejich nadšením, hravostí a radostí z poznání. Je pro mě důležité pracovat s dětmi tak, aby je výuka nejen bavila, ale také se učily samostatnosti a vytrvalosti. Snažím se, aby učení bavilo děti i mne. Důležité je pro mě rozvíjet jejich sebevědomí a také je v dnešní zmatené době učím mít vlastní názor a pomoci vždy, když je třeba.“

Jana Střihavková

Ing. Bc. Jana Střihavková
zástupkyně ředitelky, učitelka na 2. stupni (Projekt: zeměpis, přírodopis)

Studia: Česká zemědělská univerzita, obor odpadové hospodářství a učitelství odborných předmětů. Karlova Univerzita v Praze, speciální pedagogika pro učitele (celoživotní vzdělávání).

Jana o své práci s dětmi a oboru říká: „Sousloví „práce s dětmi“ nevnímám ve smyslu zaměstnání, ale jako společný čas naplněný vzájemným učením, humorem a novými zážitky. Já jim pomáhám objevit cesty ke smysluplnému učení a oni mě vrací ke schopnosti vnímání okamžiku. Žádný dospělý vás neumí tak rychle a pravdivě vtáhnout do „tady a teď“, tak jako dítě. Díky malému kolektivu dětí a učitelů v Pivoňce máme dostatek času se poznat a najít v sobě vzájemnou důvěru, což je ten nejlepší základ pro motivaci dětí k učení a pro jejich osobní rozkvět. S dětmi se věnuji poznávání přírody, lidského těla a naší Země – chcete-li „přírodopisu“ a „zeměpisu“. Jsou to skvělé obory, které my všichni žijeme každý den a čím více o svém okolí a těle víme, tím více jsme jejich dokonalostí fascinováni.“

Markéta Tesárková

Mgr. Markéta Tesárková
třídní učitelka 3., 4. a 5. ročníku ve věkově smíšené třídě (oranžová třída)

Studia a praxe: PdF UK – učitelství pro 2. stupeň Český jazyk – francouzština, TU v Liberci – Doplňující studium Učitelství pro 1. stupeň. Od začátku Pivoňky třídní učitelka. 

Markéta o své práci s dětmi říká: „Děti mi otvírají obzory. Jejich svět je v něčem velmi ryzí, v něčem velmi komplikovaný. Rozumět dětem je pro mě výzva a moc mě zajímá, jak vnímají svět, samy sebe, své okolí. Ve škole je práce s dětmi velmi barvitá, baví mě sledovat jejich nadšení a zaujetí. Zároveň mě baví hledat cesty, jak uspokojit vzdělávací potřeby každého z nich – přistupujeme k dětem individuálně, i když naší pevnou zásadou je umět spolupracovat. Práce učitelky je pro mne velmi rozmanitá a tvůrčí. Navíc mi ve světě manipulativních praktik dává smysl učit děti myslet vlastní hlavou a učit je vnímat svobodu.“

Blanka Soukupová

Blanka Soukupová
třídní učitelka modré třídy, učitelka matematiky, fyziky, osobnostně – sociální výchovy na 2. stupni a angličtiny na 1. a 2. stupni, vychovatelka ve školní družině. 

Studium a praxe: 

Blanka o své práci s dětmi říká: „Co mě baví na dětech? Mám ráda jejich přirozenost . To, že dlouze nepřemýšlejí o tom, co řeknou a jaký s tím udělají dojem. Že jsou opravdové, citlivé a že myslí věci dobře ( i když ne vždy to dobře dopadne 🙂 ) Pokládají otázky, které nutí k zamyšlení. Člověk vedle nich sám roste. A práce s nimi je každý den jiná – ne vždy lehká, ale zajímavá určitě.“

Oli Zemanová

Bc. Oli Zemanová
vychovatelka školní družiny, učitelka tělesné výchovy na 1. i 2. stupni, učitelka osobnostně – sociální výchovy na 2. stupni. 

Studium a praxe: VŠTVS Palestra – sportovní a volnočasový pedagog, Střední pedagogická škola Beroun – předškolní a mimoškolní pedagogika, 4 roky praxe v MŠ Horoměřice, Rekvalifikace – cvičitelka zdravotní tělesné výchovy + zdravotník ozdravovacích akcí

Oli o své práci s dětmi říká: „Děti jsou úžasné bytosti plné fantazie, nadšení a síly měnit svět. Jsem šťastná, že je můžu doprovázet na jejich cestě dětstvím a pomáhat jim, aby se staly skutečně sami sebou. Ve své práci se snažím, aby všichni trávili svůj čas co možná nejkvalitněji. Nabízím různorodé činnosti, kde si každý může nalézt „to své“ a dělat skutečně to, co ho naplňuje. Baví mě s dětmi komunikovat, vymýšlet, tvořit, smát se ale i sdílet jejich starosti a smutky. Mimo jiné je pro mě důležité dopřát dětem dostatek volného pohybu a pomocí různých her a cvičení jim pomáhat předcházet svalovým dysbalancím.“

Lenka Selicharová

Lenka Selicharová
asistentka v Oranžové třídě, vedoucí Zahradničení. 

Studium a praxe: Spgš Praha a hlavní průvodce v Lesní školce Pramínek a Lesní školce Řež, terapeut v truhlářsko – zahradnické dílně Kokoza.

Lenka o své práci s dětmi říká: „Na dětech mám nejradši, že mě svými postoji a názory nutí opouštět bublinu svých pohledů na svět a dívat se na něj alespoň na chvíli jejich očima, nebýt lenoch, nebát se zkoušet nové věci, zkrátka držet s nimi krok. To je myslím výzva pro každého dospěláka. Při práci s dětmi si tedy často říkám kdo koho vlastně učí a věřím, že si máme vzájemně co dát a můžeme spolu růst.“

Šárka Pucholtová

Ing. Šárka Pucholtová
asistentka v Modré třídě na 2. stupni, učitelka Hv na 2. stupni a vedoucí mírně pokročilých na flétnu na 1. stupni. 

Studia: Systematická biologie a ekologie, odpadové hospodářství na UJEP, nyní VOŠ pedagogická sv. Jan pod Skalou.

Šárka o svém oboru a učení říká: „Pro práci s dětmi jsem se rozhodla díky svým vlastním třem dětem. Odmala mě naplňovalo dětem něco vysvětlovat a zažívat radost, když pochopí a otevřou se jim obzory. Práce s dětmi je pro mě nejsmysluplnějším zaměstnáním. Co se hudby týče, celý život zpívám v pěveckých sborech, hraju na flétnu, klarinet a jako samouk také na kytaru a klavír. Chvíli jsem se věnovala také břišním tancům a Zumbě. Hudba a tanec pro mě znamenají uvolnění a radost. Jsou pro mě vedle zahradničení a přírody nejlepším relaxem a vášní, proto si cením příležitosti sdílet hudební svět s dětmi z Pivoňky.“

Julie Šverčicová

Julie Šverčicová
asistentka v Zelené třídě a vychovatelka ve školní družině. 

Vzdělání: Nejzásadnějším formálně vzdělávacím zážitkem pro mě byla nedokončená Humanitní studia na UK, která mi pomohla ujasnit si, jak bych já sama nikdy nic dál předávat nechtěla.

Julie o své práci s dětmi říká: „Učení by podle mě měla být hra, zábava.
Malé děti to umí a jedou na vlastní pohon – rády se učí všemu, od čeho je (třeba i nevědomky) nezradíme.
Ráda se dětí ptám, baví mě pomáhat jim nalézt směr, způsob, motivovat, probouzet nadšení, podněcovat radost z poznávání, kdy nezáleží na prostoru a čase a jedince zcela pohltí činnost. Je mi blízká zážitková pedagogika.
Myslím, že vzdělání by nemělo z jedince udělat chodící encyklopedii, ale především ho vést k samostatnému přemýšlení, poznávání sebe sama, hodnotám a odpovědnosti.
Pojďme společně vytvářet příjemný a bezpečný svět.“

Radka Zbořilová

Mgr. Radka Zbořilová
učitelka českého jazyka a literatury na 2. stupni. 

Studia: FF UK: obory Český jazyk a literatura a Čeština v komunikaci neslyšících

Radka o učení a o svém oboru říká: „Ráda s dětmi objevuji tajemství slov a příběhů, společně se učíme pracovat s vzácným nástrojem – naším jazykem. A to se vší vážností, ale i hravě, dle hesla: Čeština je výjimečný jazyk – a proto je v ní tolik výjimek :-)“

Tomáš Hradečný

Doc. Ing. arch. Tomáš Hradečný
učitel projektu (historie) na 2. stupni. 

Studia a praxe: Vystudoval Fakultu architektury ČVUT, kde v současnosti vede ateliér na Ústavu navrhování, v roce 2018 habilitoval v oboru architektura, technologie a konstrukce; ve vlastní architektonické tvorbě se soustřeďuje na práce v území se zvláštní ochranou přírody a památek.

Tomáš o učení a o svém oboru říká: „Práci učitele s dětmi chápu v dobrém slova smyslu jako šlechtění stromu. Od mládí o něj pečujeme, okopáváme ho, zaháníme hlodavce od kořenů, dodáváme mu vláhu a světlo. V zimě musíme stromu některé výhony zastřihnout a on potom na jaře krásně vykvete a pokud květy nespálí mráz, přinese i úrodu. Je to práce práce dlouhodobá, ale všestranně prospěšná.“

Jakub Havlín

Ing. Jakub Havlín
učitel chemie. 

Studia a praxe:  VŠCHT v Praze a výuční list v oboru Elektrikář, učení na VŠCHT.

Kuba o učení a o svém oboru říká: „Baví mě, když se děti na předmět těší nebo se ho alespoň nebojí. Chemie a Fyzika bohužel často spadá do kategorie neoblíbených, ačkoliv umí být velmi zábavné. Nevadí mi ukázat dětem, že stále spoustu věcí nevím a nepamatuji vše co jsem v životě slyšel a četl. Patří to k životu a každý nemá geniální paměť. Důležité je přemýšlet nad souvislostmi a ideálně pociťovat radost z poznávání nových věcí.
S chemií a fyzikální chemií se potkáváme každý den skoro všude. Je příjemné mít představu jak a proč se co děje.“

Leoš Mitáček

Mgr. Leoš Mitáček
Informační technologie – IT (1. i 2. stupeň) 

Studia a praxe:  VOŠ Kunovice – Elektronické počítačové systémy
VŠ Husitská teologická fakulta UK – Teologie, religionistika a filozofie
pedagogická praxe – Jedličkův ústav a školy – učitel informatiky na střední škole Jedličkova ústavu v Praze

Leoš o učení a o svém oboru říká: „Informatika je všeobjímající obor sahající od jednotlivých fyzických součástek (HW), přes operační systémy, programy a data (SW – tedy způsoby zdánlivého zachycení myšlenek), až po metody způsobů uvažování – jak vybrat vhodná vstupní data a co s nimi udělat, abychom se dobrali kýženého výsledku.
Informatika není o pustých znalostech, ty nejsou podstatné, jde zejména o pátrání po souvislostech a přemyšlení.
Učit se s dětmi znovu přemýšlet, toť krásné, co lepšího? 🙂 „

Žaneta Fleknová

Žaneta Fleknová
výtvarnice, učitelka výtvarné výchovy 3. – 5.třída a na 2.stupni, vedoucí kroužku Barevné malování. 

Žaneta o učení a o svém oboru říká: „Mám ráda vzájemné sdílení – s dětmi jsme si vzájemnými učiteli. Otvírám dveře, ukazuji možný směr a děti mě zavedou docela jinam. Dokáží mě okouzlit svými neotřelými nápady. Žasnu nad jejich tvořivostí, fantazií a pohledem na svět kolem sebe. Vnímám jak je pro ně svět stále nový a svěží. Nezřídka mě okouzlí svojí bezprostředností a volností s jakou vytváří svá díla. S dětmi je možné čekat nečekané a získat ještě něco lepšího.“

Markéta Ellens

Mgr. Markéta Ellens
Asistentka v Zelené třídě 

Studia a praxe: Pedagogická fakulta JČU, obor učitelství 1. stupně; učitelka a zástupce ředitele na ZŠ Šanov

Markéta o své práci s dětmi říká: „Důvěřuji dětem. A čerpám z jejich přirozenosti. Učí mě, jak být sama sebou, což už jsem pro samé dospělácké starosti skoro zapomněla.
Děti se rodí zvídavé. Jsou skvěle vybaveny  a silně motivovány k poznávání a objevování. Není potřeba je nutit k učení, dokonce bychom tím zmařili jejich přirozenou touhu poznávat. Ony vědí, jak na to.
Nesmírně miluji pozorovat ten zázrak zas a znovu.“